lauantai 5. maaliskuuta 2016

1. Haavoitettu


***

 - Tämä on ihana! Kiitos paljon, Catherine hihkaisi.
- Hyvä, että olet tyytyväinen, Matthew vastasi.
 - Olen aina halunnut tälläisen penkin, nuori tyttö jatkoi ihastelemistaan.
 - Pärjäätkö sinä nyt vai jäänkö seuraksesi? Joanna kysyi levottomana sisareltaan.
- Pärjään. Menkää vain, nuori tyttö sanoi ja hymyili leveästi siskolleen.
 - Näytä missä huoneeni on, että pääsen eroon sinusta, Joanna sanoi tiukasti.
 - Sinun huoneesi on minun huoneessani.
- Että mitä! Sinä voit pakottaa minut vaimoksesi, mutta antaisit edes jotain omaa tilaa!
 - Älä huuda. Ethän halua, että siskosi kuulee.
 - Hän kyllä tietää, ettei tämä ole mikään rakkausavioliitto, joten ei syytä huoleen.
 - Tsot, tsot. Millaista puhetta tuo nyt on tuoreelta morsiammelta?

***

 - Älä nyt viitsi mököttää. Sinun olisi voinut käydä huonomminkin, Matthew huokaisi kun he pääsivät huoneeseensa.
- Enpä usko, Joanna totesi.
 - No mitä sinä olisit tehnyt jos en olisi ottanut sinua? Matthew tiuskaisi ja istahti naisen viereen.
 - Minä sekä Catherine oltaisiin hyvin pärjätty isäni jättämillä rahoilla jos et olisi jäädyttänyt niitä!
- Olisiko se nyt ollut sopivaa! Kukaan ei olisi huolinut sinua kun siskosi olisi tullut kaupanpäälle ja hän ei ole vielä lähelläkään naimaikää!
- Ei se nyt niin kaukana enää ole. 
- Ja mitä sitten kun siskosi menisi naimisiin? Olisitko sinä jäänyt yksin?
- Olisin voinut avioitua sitten jonkun kanssa, jos olisit antanut siihen mahdollisuuden.
 - Miehet haluavat nuoren vaimon. Eivät he olisi odotelleet, että saattelisit siskosi avioon.
 - Sitten olisin ollut yksin! Ei se niin kamalaa olisi kuin sinun kanssasi!
- Kauanko sinä aiot oikein kantaa kaunaa minulle? Se mitä silloin tapahtui on jo ihan vanha juttu.
 - Sinä nolasit minut!
 - Ne olivat vain yhdet tanssit, Matthew tuhahti.
 - Yhdet tanssit! Minä astuin silloin ensimmäistä kertaa seurapiirehin ja seisoin kun joku idiootti yksin kun sinä et tullutkaan! Ja kun lopulta tulit olit jonkun toisen seurassa!
- Minähän yritin selittää sinulle jo silloin. Isä pakotti minut tuomaan Windenburgin prinsessan mukanani, jotta hän voisi tutustua paikallisiin tapohin.
- Olit luvannut tulla kanssani.
 - Lopeta jo, Matthew tiuskaisi ja veti naisen syliinsä ja suuteli tätä.
 - Lopeta! Joanna sanoi ja työnsi miestä kauemmas.
 - Mitä minun pitäisi tehdä? Tein sinusta kuningattaren, eikö se riitä?
 - Nimenomaan teit! Et edes kysynyt minulta mitä minä haluaisin.
 - Mitä minun olisi pitänyt kysyä? Minä olen kuningas ja automaattisesti minun vaimoastani tulee kuningatar.
 - Minähän sanoin, etten halua vaimoksesi.
- Ja minä sanoin, että minä haluan sinut vaimokseni.
 - Kaikki ei voi aina mennä niin kuin sinä haluat, Joanna tiuskaisi ja nousi ylös.
- Olet väärässä.
- Vain minun kuolleen ruumini yli sinä menet jollekkin toiselle, Matthew sanoi tiukasti.
 - Minä en ole omaisuuttasi, nainen sanoi ja tyrkkäsi miehen kauemmas.
 - Tarkalleen ottaen olet. Sinä olet vaimoni joten olet minun.
 - Voit kahlita minut, mutta tunteitani, et voi säädellä.
 - Joanna, mies lausui ja tarttui naista käsistä.
 - Sinä voit olla onnellinen tai onneton kanssani, sinä päätät sen, mutta minun kanssani sinä silti olet, mies jatkoi.
- Käyt hermoilleni, nainen sanoi heilauttaen hiuksiaan taaksepäin.
- Niin sinäkin minun, mies sanoi ja kaappasi naisen käsivarsilleen.
- Päästä minut alas! Joanna kiljaisi.
- En.

~

4 kommenttia:

  1. Ohhoh, olin mielestäni jättänyt kommentin prologiinkin mutta en vissiin sitten koskaan sitä julkaissut. Darn.

    Tykkäsin kovasti kumpaisestakin osasta mitä olet tänne rustaillut. Ihastuttava oli kuninkaan ja hänen kuningattarensa kinastelu. Ihana tämä rouva kun ei ole kuninkaallensa niinkään mielinkielin vaan kinaa vastaan. Hah :D.

    Jatkoa odottaen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kommentista. :)

      Joanna uskaltaa vähän laittaa hanttiin kuninkaalle, koska he ovat vanhat tutut. :D

      Poista
  2. Tosi mielenkiintoinen tarina!

    Luin molemmat osat ja ootan innolla, että miten tää tästä jatkuu! (:

    VastaaPoista